Fogyókúra jojó effektus nélkül

fogyókúra jojó effektus nélkül

fogyókúra jojó effektus nélkül protein por diéta

Ha jó idõket élünk és tudunk tartalékolni, akkor mérlegünk pozitív irányba lendül, ha költünk, elkezd fogyni a pénzünk. Így mûködik ez a testünkben is. Plusz kg akkor keletkezik, ha túl sok a kalória bevitel, a mínusz pedig, ha hadjáratot indítunk és megsokszorozzuk a kalóriák felhasználását.

Magyarul, ha túl magas kalória-bevitelünk függetlenül az ételek minõségétõl és összetételétõlakkor az a plusz testzsír formájában felhalmozódik.

Vár a JOY Beauty Club!

Ha viszont kalóriadeficitet érünk el zsírégetõ edzéssel, futással, tornávalakkor testzsírunk csökken, DE sajnos többnyire izomzatunk is! Ezt fontos lesz a késõbbiekben, úgyhogy jegyezzük meg! Ha célunk a testzsír-csökkentés, akkor negatív kalóriamérleget kell létrehozni, tehát többet kell felhasználni, mint amennyit magunkhoz vettünk. Azonban fogyókúra jojó effektus nélkül a kis kalóriadeficit legyen!

Hol szokták a legtöbben elrontani?

Ha ugyanis nagy kalóriadeficittel dolgozunk, tehát szigorú diétát végzünk és megtoldjuk még plusz irdatlan mennyiségû edzéssel, akkor szervezetünk védõmechanizmusa bekapcsol, és még több zsírt tart meg, mint amit szeretnénk, mert úgy érzi, baj van. Ezt fokozhatjuk azzal a diétán túlhogy szervezetünk energiaigényét növeljük.

fogyókúra jojó effektus nélkül fogyni

Szervezetünk energiaigénye alapanyagcsere értékünk és az edzések által felhasznált kalóriák összességébõl tevõdik össze. Tehát van egy személyenként eltérõ alapanyagcsere értékünk. Ez függ testmagasságtól, kg-tól, nemtõl, hogyan fogyjak le egy hónap alatt, egészségi állapottól, hõszigeteléstõl, izomtömegtõl.

fogyókúra jojó effektus nélkül csípő és has fogyás

Érdekesség: minél jobban van testünk testzsírral szigetelve, annál kevesebb hõt kell elõállítania és ezzel kevesebb kalóriát használ fel. Láz esetén viszont maga a szervezet több hõt termel, tehát ez egy megemelkedett kalória felhasználást jelent!

Diéta, zsírégető edzés – nem mindig elég, ha fogyásról van szó

Ez utóbbi már csak azért is fontos, mert egy izmos ember vagy mi izmosan sokkal több energiát éget el a nap folyamán, mint a kevésbé izmos.

Az izmos embernek van egy úgynevezett 24 órás kalóriaégetõ gépezete! Így különösebb extra munka nélkül meg tudja tartani alkatát! Ugyanis minél nagyobb az izomzatunk a testünkön belül, annál nagyobb az alapanyagcsere értékünk!

  1. Szakértőnk, Szarka Dorottya dietetikus írása Örök kérdés és téma a fogyókúrázók körében: miért hízzák vissza, amit egy-egy diéta, kúra kipróbálása után leadtak?
  2. 6+1 diéta mintaétrend
  3. Ez egy biztos fogyókúrás módszer.
  4. Diéta tippek nőknek
  5. Fogyás könnyen

Másik befolyásoló tényezõ mérlegünkben, a mozgással, aktivitással felhasznált plusz kalóriamennyiség! Itt a kérdés mindig az, melyik a legmegfelelõbb mozgásforma ehhez? Általában az erõ- és kardió edzés!

Hogy ezek közül mégis melyik? Sokan azt mondanák a kardió munka, mégpedig zsírégetõ zónában azonban ez viszont nem mondhatjuk, hogy maradéktalanul így van! Mielõtt viszont erre válaszolnánk, nézzük újra a jojó-effektust!

fogyókúra jojó effektus nélkül diéta kalória

Azt tehát már tudjuk, hogy a fogyáshoz kalóriadeficit kell, mégpedig kicsi, hogy szervezetünk ne kapcsoljon tartalék üzemmódra, tehát lassan fogyjunk, hogy miért inkább lassan? Nézzünk egy példát!

Legyen türelmes Önmagával!

Módszer Nagy kalóriadeficit Kis kalóriadeficit Súlyvesztés 8 kg 4 kg Ebbõl zsír 4 kg 3 kg Ebbõl izom 4 kg 1 fogyókúra jojó effektus nélkül És mit is jelent ez? Ha eddig mondjuk nem sportoltunk, súlyunk nagyjából tartottuk, de kitaláltuk, hogy nõies idomaink sportosra cseréljük gyorsan-gyorsan, mert épp közeleg a húsvéti nyuszi, akkor mozogni kezdünk pld. Le is fogyjuk az adott kg-ot, de egy idõ után szépen lassan visszajön.

fogyókúra jojó effektus nélkül fogyni okosan

Így amikor befejeztük programunk 8 kg-al kevesebbek vagyunk ugyan, de 4 kg izmot is vesztettünk, így alapanyagcsere értékünk is csökkent. Tehát ha korábbi étkezési szokásainkhoz visszatérünk hízni fogunk.

Az anyagcsere zavara

Eszünkbe sem jut, hogy elvesztettünk pár kilogrammnyi energia felhasználó izomzatot és emiatt az addigi pld. Érdekesség: általában elmondható, hogy 24 óra alatt egy font izomzat kcal-t használ fel! Ilyenkor mit tehet valaki, ha ez bekövetkezett?

Kavitációs zsírbontás, avagy hogyan fogyj visszahízás nélkül? A szó, amitől minden nő gyomra összerándul: bikini. És ez minden évben így van. Sajnos a kor előrehaladtával egyre valószínűbb, hogy testünk bizonyos részein zsírpárnák jelennek meg. De ami még ennél is rosszabb: sokszor diéta és zsírégető edzés ellenére sem tűnnek el ezek a makacs zsírpárnák.

Vagy az eredetinél kevesebb kalóriát vesz magához, vagy a felesleges kalóriákat lemozogja. Így már látható miért nem jó és okos dolog gyorsan fogyni? Ezért van az is, hogy sok ember egy kalóriás energia beviteltõl is hízik, egy testépítõ bajnoknak pedig egész nap ennie kell ahhoz, hogy ne fogyjon le.

Alapanyagcseréjük más. Izomtömegük eltérõ.

Fogyás helyett még a jojó effektus is megkeseríti az életünket

Persze ezek szélsõséges példák, de talán jól mutatják a különbséget és megerõsítenek bennünket a helyes út kiválasztásában! Lassan fogyni -errõl már beszéltünk 2.

  • Egészséges fogyás jojó effektus nélkül
  • Fogyni levessel
  • Regenor diéta lényege
  • Glutenmentes etrend fogyaszt
  • Jojó effektus, a fogyókúrázók réme Értékeléshez kérlek jelentkezz be!
  • Fogyókúra 1 hét alatt 10 kiló
  • Pinterest Tisztázzuk!
  • Csuth Ágnes, családorvos Egyre több a túlsúlyos és elhízott ember, köztük sokan gyerekek.

Azt írtuk fentebb, hogy kardió- és erõedzések kellenek mindehhez!

Érdekeshozzászólások