Ketózis diéta

A táplálkozási ketózis elmélete.

7 napos ketogén diéta mintaétrend

Olvasási idő perc Ki ne álmodna olyan diétáról, ahol a puffasztott rizskorong típusú száraz fájdalmak helyett az asztalra kerülhet egy kis tepertő, kolbász és a kedvenc sajtunkról sem kell lemondanunk? Van egy jó hírem.

ketózis diéta

Mi a Ketogén diéta lényege? A ketogén diéta egy nagyon alacsony szénhidrátbevitelen low-carb alapuló étrend, ahol a zsírok fogyasztása nagy mennyiségben engedélyezett. A glükóz szintézise nemszénhidrát előanyagokból, mint a zsírok glicerinjéből, a fehérjék egyes aminosavaiból, illetve az izmok által termelt tejsavból és piroszőlősavból.

Eredetileg ketózis ketózis diéta epilepszia kezelésére fejlesztették ki, rokonságot mutat a zsírból fogyás Atkins diétával, közelebbről annak első, nagyon szigorú időszakával is. Mitől olyan izgalmas ez a módszer? A diéta újraprogramozza az anyagcserénket és mozgósítja a raktározott zsírokat, a KETÓZIS folyamata által zsírégető üzemmódba kapcsolja a testünket. Mi a Ketózis? A Ketózis a szervezetben akkor alakul ki, amikor a szénhidrátbevitel drasztikusan lecsökken, a szervezet szénhidrát raktárai kiürülnek néhány óraés már nincs elég a megfelelő vércukorszint fenntartásához.

A ketogén diéta így működik

Ahogy fogy a cukor, a cukor szállításáért felelős inzulin zsírraktározó hormon helyett glukagon nevű "zsírbontó" hormon választódik ki. A zsír a májban ketontestekké alakul és máris nagyobb fordulatszámra kapcsoltunk.

  • Ketogén diéta és a ketózis: 7 félrevezető állítás cáfolata - Varga Balázs Vegán Sporttáplálkozás
  • A ketogén étkezés alapjai - Ez a diéta nagyon zsír! | Gastroyal Magazin
  • Fogyókúra tea gyakori kérdések
  • 7 napos ketogén diéta mintaétrend

Egy olyan tápláló energiaforrást kapunk, amelyet testünk szinte valamennyi sejtje képes hasznosítani és a szénhidráthoz képest több mint kétszer annyi energiát szabadít fel. A ketózis egy olyan ideális környezetet biztosít, ahol a felfokozott zsírégetés éhségérzet nélkül olvasztja le rólunk a kilókat, míg a zsírraktározó hormon, az inzulin szintje csökken szervezetünkben.

Kontrollált éhségérzet A Ketogén diétában nem kell folyvást megküzdenünk a hírtelen ránk törő éhségérzettel.

Ez a diéta nagyon zsír!

Amikor a testünk napi 24 órában égeti a zsírt, állandó hozzáférése van a hónapok, évek alatt elraktározott zsírkészlethez. Ezáltal nem jelentkezik hirtelen fellépő tápanyaghiány és indokolatlanul nem villog testünk vészjelzése.

ketózis diéta

Így könnyebb megállni a nassolást is az étel ellenségből baráttá, szükséges üzemanyaggá válhat. Folyamatos energiaellátás és egyenletes szellemi teljesítmény A közhiedelemmel ellentétben az agyunk nem csak a szénhidrátot tudja energiaforrásként hasznosítani. Így agyunk teljes ellátottsága alacsony szénhidrátbevitel mellett is biztosított. Erről bővebben itt olvasható.

ketózis diéta

Sőt, a ketózis állandó és egyenletes tápanyagáramlást biztosít agyunk felé, mely nincs kitéve a vércukorszint ingadozásából adódó teljesítményromlásnak. Könnyebben fókuszálunk és szellemi teljesítőképességünk is megnő.

Elfelejethetjük a hektikusan ingadozó vércukorszintet.

A ketogén diéta bevezetése 14 nap alatt

A ketogén diéta az alacsony szénhidrát bevitellel és az alternatív energiaforrás biztosításával kézben tartja a szervezet vércukorszintjét is. Ezzel nem csak a fentebb tárgyalt falórohamok kivédése és fokozott, egyenletesebb teljesítőképesség érhető el, de szerepet játszik 2 típusú cukorbetegség elleni harcban is. Csökken ezáltal a szív- és érrendszeri megbetegedések kockázata.

A táplálkozási ketózis elmélete.

A test szénhidrát-tartalékai hamar, pár óra alatt kimerülnek aktív testmozgás során, míg zsírtartalékaink hetekig, akár hónapokig is kitartanak. Később jelentkezik a fáradtságérzet és nem tör ránk szédülés, ha nem volt ketózis diéta bekapni pár falatot edzés előtt.

A ketogén diéta 6 aranyszabálya

Érdemes azonban számolni azzal, hogy a fenti kedvező hatás nem azonnal érezhető. A Ketogén diéta kezdetén, amíg be nem áll az egyensúly, levertebbnek érezhetjük magunkat.

Érdemes ebben az időszakban csökkenteni az edzés intenzitását. És soha ne feledkezzünk meg a víz és só megfelelő pótlásáról.

ketózis diéta

Mit ehetünk a diéta során? Ketózis diéta alapszabály: minél kevesebb szénhidrát, annál jobb. A diéta során törekedjünk arra, hogy alacsony szénhidrát- és fehérje tartalmú ételek együnk.

A zsíros ételek azonban egyáltalán nem tilosak, sőt, a jó zsírokban gazdag étrend indítja be és tartja fent a ketózis folyamatát. Nincs szigorúan tiltott étel, a fő, hogy kompenzáljunk egészséges zsírok fogyasztásával, folyamatosan biztosítva a Ketózis üzemanyagát. Legjobb barátunk lesz a töpörtyű, a bacon és mindennapos rágcsává válhatnak az olajos magvak.

Érdekeshozzászólások