Zsírvesztés.

Azonban, azt már kevesen tudjuk, hogyan is zajlik valójában a zsírvesztés folyamata. Hogy égnek el ősi ellenségeink? Hova tűnnek a zsírsejtek? Mi a különbség a súlyvesztés és a zsírégetés között?

  • Egészséges zsírvesztés - Zsírt égetnél? Így csináld!
  • Hogy lehet 2 nap alatt fogyni
  • Így zajlik valójában a zsírégetés! | Well&fit
  • Fogyás nyakról
  • Bulgur diéta

Hogy érthetjük el, hogy ne izomból, hanem zsírból zsírvesztés Szakértőnk, Zsírvesztés Geri segítségével most megtudhatunk mindent a zsírégetésről, amire valaha is kíváncsiak voltunk. Mi a zsírszövet és milyen hogyan tudok fogyni 10 kilót vannak?

A zsírszövet sejtjei nagy energiatartalmú zsírokat tartalmaznak. Jó hőszigetelő képességgel rendelkeznek, védenek a sérülésektől, de elsősorban energiaraktárként szolgálnak zsírvesztés számára. Szövetileg két típusa van: a sárga- és a barna zsírszövet.

zsírvesztés

A sárga zsírvesztés gömbölyű alakú, teljes térfogatát egy zsírcsepp alkotja, és csoportokba rendeződve raktározódik. Funkciója, hogy eltárolja a szükségesnél több kalóriát.

A barna zsírszövet nagyobb mennyiségben a téli álmot alvó állatokban található meg, belső comb fogyás felnőtt emberi szervezetben sajnos kevésbé fellelhető. A bőr alatt húzódik meg, és a kalória égetésével vesz részt a hőtermelésben. Hogyan működik a zsírégetés? A zsírégetés azért megy nehezen, mert testünk nem akar megválni a zsírtól, hiszen számára ez jelenti a biztos tartalékot, amiből szükség esetén energiát tud nyerni.

Nem véletlen, hogy a végsőkig ragaszkodik hozzá. Ráadásul testzsírunk biztosítja az idegrendszer és a hormonháztartás megfelelő működését is. Ezenkívül védi a belső szerveket és részt vesz a hőmérséklet szabályozásában. Emiatt célunk nem lehet testzsírunk teljes minimalizálása, csupán az egészséges szintre való csökkentése. Tévhit, hogy mozgás közben közvetlenül a zsírraktárainkat használjuk fel. A zsírsejtekből származhat energia a testmozgás során, de ehhez egy bizonyos időnek kell eltelnie.

Tíz perc kondizás után a szervezet nem a zsírraktáraiból fog energiát nyerni, hanem elsősorban a szénhidrátokból. A zsírégetés zsírvesztés a regenerálódási időszak alatt is folytatódik. Az edzés okozta izomsejt-roncsolódást a regenerálódási folyamatok alatt például alvás során hozza helyre szervezetünk.

3 Zsírvesztési szabály, amit minden nőnek tudnia kell

Ahhoz, hogy ez megtörténjen, energiára van szükség, és ezt a raktárainkból tudja biztosítani a szervezetünk. Ez egyenlő a zsírégetéssel. Már születésünkkor rendelkezünk egy adott zsírsejtszámmal, amely gyakorlatilag életünk végéig megmarad.

Hízás vagy fogyás esetén pedig csupán a nagyságuk változik. Zsírégetés során tehát az a célunk, hogy zsírsejtjeink zsírvesztés minél kisebb legyen.

Hogyan érhetjük el, hogy zsírt égessünk izomvesztés helyett? Hatásosak-e a gyors diéták? Minden diéta hiányállapotot hoz létre, ezáltal fogyunk vele. Amikor a kalóriabevitelünket a napi aktivitási szükségletünk alá visszük, azzal közelebb jutunk a vágyott sikerhez.

Hogyan veszíthetsz zsírt eredményesen? 3 alapszabály, amit mindenkinek be kellene tartania!

Azonban, ha nincs mellette rendszeres testmozgás, és nem fogyasztunk elegendő fehérjét, akkor az izomszövetet kezdi el a szervezet energiaként hasznosítani. Ilyenkor a mérlegen kecsegtető eredményt látunk, de cseppet sem leszünk szálkásak és tónusosak.

A tükörbe nézve tehát nem leszünk elégedettek, hiába fogytunk.

zsírvesztés

Fontos, hogy a túlzott megvonás és a zsírvesztés az anyagcsere lassuláshoz vezet, amivel egy ördögi körbe kerülhetünk, pont céljaink ellenkezőjét elérve, figyelmeztet Geri. Szervezetünk raktározni kezd, és szó szerint a levegőtől is zsírvesztés fogunk. A hatékonyság érdekében ezért ne csökkentsük túlzottan a kalóriabevitelt! Zsírvesztéskor a méreganyagok a vérbe kerülnek, amivel a májunknak meg kell küzdenie.

Ezért sem jó a hirtelen diéta, mert zsírvesztés a szervezetet — teszi hozzá szakértőnk. Ha a zsírégetés a célunk, leginkább két mozgásforma vegyítése a leghatékonyabb.

A kardió elmaradhatatlan az anyagcserénk magas szinten való tartásához, de hogy védjük izmainkat, nem feledkezhetünk meg az erősítésről sem. A súlyzós edzésekre is szükség van az izomszövet megóvásához, a tónusos zsírvesztés eléréséhez és a regenerációs folyamatokban a zsír hasznosításához.

Zsírvesztés lehet kockás hasunk?

Így zajlik valójában a zsírégetés!, Hogyan lehet elveszíteni a belső zsírt?, Zsírvesztés tisztít

Hasunk eleve kockás, csak éppen nem látjuk a 6 kockát, az azt fedő zsírréteg miatt. A végtelenségig hasazhatunk, ha testzsírszázalékunk magas, a kockák bizony rejtve maradnak.

zsírvesztés

Ha a lapos és a kockás has elérése a cél, nem árt tudatosítani, hogy helyi zsírégetés nem létezik. Testünkről a testzsírszázalékot kizárólag egységesen lehet csökkenteni. Ebben játszik hatalmas szerepet a megfelelően összeállított étrend és a rendszeres testmozgás. Mi a normális testzsírszázalék? A magyar lakosság nagy százaléka még mindig csupán a zsírvesztés veszi figyelembe saját maga ellenőrzésére, pedig ez nem mutatja meg, hogy zsírvesztés valójában milyen zsírvesztés van.

Itt jön képbe a testzsírszázalék.

zsírvesztés

Az egészséges testzsírszázalék több tényező függvénye, többek között a nemé, a koré és a magasságé. A testzsírszázalék egészséges kategóriára való csökkentése tehát nemcsak a lapos has eléréséhez, hanem az általános egészségünkhöz is hozzásegít. Mivel mérhetjük meg hitelesen testzsírszázalékunkat? Ma már rengeteg olyan új mérőműszer és technika létezik, amivel könnyedén átfogó képet kaphatunk testösszetételünkről. A ma kapható fürdőszoba mérlegek már szinte kivétel nélkül kijelzik a testzsírt is, azonban ezek a mérések pontatlanok, mivel testünk ellenállása nagyon sok dolog miatt megváltozhat.

Maradhatunk a legegyszerűbbnél, a ruhapróbánál is, ahonnan azonnal zsírvesztés, hogy fogytunk-e vagy sem.

Így zajlik valójában a zsírégetés!

Természetesen ez csalóka lehet, hiszen egy szűk farmer nem tud különbséget tenni a zsír és az izom között. De akkor hogyan kaphatunk hiteles adatot?

zsírvesztés

Kiss Geri két módszert ajánl a testzsírszázalék pontos mérésére. Régi és jól bevált eszköz a kaliper, aminek segítségével a test zsírvesztés pontjain végzett mérésekkel kaphatunk információt testzsírszázalékunkról.

A legmodernebb mérési technika pedig a DEXA vizsgálat, ahol egy gépbe fekve már pár perc után teljes képet kaphatunk testünkről. Megtudhatjuk a testzsírszázalékunk mellett az izomtömegünket, a csontsűrűségünket, sőt testünk ásványi anyag tartalmát is. Szerző: Váczy Anikó.

Érdekeshozzászólások