Flexitarian diéta mintaétrend. Vegán vs Vegetáriánus - Mi a különbség?

Flexitáriánus étrend - ez lesz a jövő legjobb diétája?

A Flexitarian Diet egy étkezési terv, amely több növényi étel hozzáadására és a hús korlátozására összpontosít.

flexitarian diéta mintaétrend heti 1 kg fogyás gyakori kérdések

A Flexitarian kifejezés olyan vegetáriánusra utal, akinek étrendje alkalmanként húsból és halból áll. Az étrendet Dawn Jackson Blatner táplálkozási szakember dolgozta ki, aki szó szerint megírta a könyvet. Úgy véli, fogyj le a vegetáriánus étrend a legegészségesebb, de elismeri, hogy a húsról való lemondás nem mindenki hajlandó.

Olyan mérleget tervezett, amely megőrzi a húst, ugyanakkor csökkenti és sok egészséges étellel helyettesíti, hogy elősegítse az egészséges testsúly elvesztését és fenntartását. Fogyókúra Szabadság Olyan sok étrend van ott, amely megmondja, mit szabad és mit nem lehet enni, és ez nem tartozik közéjük!

A Flexitarian diéta hozta létre dietetikus Dawn Jackson Blatner hogy segítse az embereket kihasználják az vegetáriánus táplálkozás, miközben továbbra is élvezi az állati termékek mértékkel. Ezért hívják ezt a diétát egy szóösszetételt rugalmas és vegetáriánus. Vegetáriánusok megszüntesse húst és néha más állati eredetű élelmiszerek, míg a vegánok teljesen korlátozza a hús, hal, tojás, tejtermékek és az összes állati eredetű élelmiszerek. Mivel flexitarians esznek állati termékeket, ők nem tekinthetők vegetáriánus vagy vegan.

A diéta egész ötlete rugalmas. Nincsenek olyan élelmiszerek, amelyek korlátozottak, de a cél az, hogy természetesebb növényi alapú ételeket adjunk a napi étkezési tervekhez.

Bodon Judit dietetikus Az utóbbi években előtérbe került a vegetáriánus és a vegán étrend, de mit tehetnek azok, akik nem szeretnének örökre lemondani a húsfogyasztásról? Ahogy azt már mi is többször megírtuk a Nosalty Életmód rovatának hasábjain, az idei év, illetve talán a jövő legjobb étrendje a növényi alapú étrend. A vegetáriánus és a vegán étrendek előretörésének fő oka a bolygónk fenntarthatóságának kérdése.

Az étrend bizonyos irányelveket ad a bennmaradáshoz, hogy növelje a siker esélyeit. Vannak, akik még mindig naponta esznek húst, de csak egy étkezés erejéig. Mások hetente kétszer fogyaszthatnak húst. Találja meg a szintjét A Flexitarian Diet program azzal kezdődik, hogy megtalálja, milyen szinten kell kezdeni a jelenlegi étkezési szokásai alapján.

Blatner három szintre bontotta az étrendet: kezdő, haladó és szakértő.

Így érdemes elkezdeni

A cél a hús fokozatos csökkentése és nem azonnali drasztikus kivágása. A kezdőknek ajánlott a hús két héten történő eltávolításával kezdeni az étrendet. Az emelt szint 3 vagy 4 hús nélküli napból áll, a szakértői szint pedig heti öt nap hús nélkül. Tervpéldák Az étrendre vonatkozó étkezési tervek irányelvei szintén rugalmasak. Kiválasztja az Ön igényeinek leginkább megfelelő kalóriaszámot.

Flexitarians általában enni egy növényi alapú étrendhanem néha eszik halatcsirkét és egyéb húsok. Vannak, akik követik a flexitarian diéta, hogy elveszíti a túlsúly ; mások követikmint az egészséges életmód.

A flexitarian diéta mintaétrend ember és kalória között választ. Egy tipikus nap három étkezésből és napi két harapnivalóból áll.

flexitarian diéta mintaétrend méregtelenítő étrend

Eltávolíthatja a rágcsálnivalókat a kalória csökkentése érdekében, vagy növelheti a reggeli ételeket több kalóriaért. Van-e korlátozott hús?

A Flexitarian-diéta jó módszer hosszú távon a fogyáshoz - Blikk

Ez a diéta ismét nagyon rugalmas! Ebben a tervben nincsenek korlátozások, csak ajánlások. Az étrendet követõ személynek mérlegelnie kell, hogy mit érez megfelelõnek.

flexitarian diéta mintaétrend 90 napos diéta étrend minden napra

Egy zsíros steak darab nyilvánvalóan több zsírt és kalóriát ad a napodhoz, mint egy darab sovány baromfi vagy hal, de ez rajtad múlik! Cserék teljesítése A hús fogyasztása nagy mennyiségű fehérjét biztosít, amelyre a legtöbb ember támaszkodik.

Szóval, mik azok a jó ételek, amelyek stand-inként használhatók azokon a napokon, amikor a hús nem szerepel az étlapon? Számos olyan rost- és fehérjetartalmú étel van, amely tele van és tápláló.

A vegetáriánus és a flexitáriánus étrend előnyei - Diabéteszes diéta

Az ételek, mint mindenféle bab, dió, teljes kiőrlésű gabona és zöldség, remek lehetőségek. Vannak olyan szója alapú ételek is, mint a flexitarian diéta mintaétrend, az edamame és a Tempeh, amelyek kiváló fehérjében gazdag húspótlók. A diéta előnyei A növényi tápanyagokban gazdag és kevés húsú étrendnek számos egészségügyi előnye van. A vegetáriánus és vegán étrendet követők alacsonyabb BMI-vel rendelkeznek, vagyis súlyuk kisebb, mint a húst fogyasztóké.

Az alacsony húsfogyasztású étrend a koleszterinszint csökkentésével, a cukorbetegség alacsonyabb kockázatával és bizonyos típusú rákos megbetegedésekkel is összefüggésben áll.

Nem "lusta" vegetáriánusok

Kevesebb hús fogyasztása bölcs? A megemlített hús mennyiségének csökkentésekor a legfontosabb megjegyezni, hogy a fehérjét egészségesebb fehérje lehetőségekkel kell helyettesítenie. Ha kompenzálni kezdi a szénhidrátokat és az ételeket, például a diót, akkor több kalóriát és zsírt eredményezhet, mint ha csak húst fogyasztana. Azt is meg kell győződnie arról, hogy elegendő ételt fogyaszt-e olyan fontos vitaminokkal, amelyek megtalálhatók a húsforrásokban, például a D-vitaminban és a vasban.

Némi táplálkozási útmutatással kiegyensúlyozott és telített étrendet fogyaszthat. A Flexitarian Diet segít a környezetnek Bár a legtöbb ember ezt ritkán tárgyalja, a húsevés valóban káros a környezetre. Nagyon szeretnénk hinni, hogy sok kis biogazdaság termeli a húsunkat, de ez nem igaz.

Az Egyesült Államokban a legtöbb hús nagyüzemi üzemekből származik. Ezek a gazdaságok nemcsak maguknak vesznek el nagy mennyiségű helyet és vízkészletet, hanem az állatok etetésére termesztett élelmiszerek is. Az állatokról bizonyítottan több légszennyezés és üvegházhatású gáz termelődik, mint az általunk vezetett járművek.

Flexitarian diéta mintaétrend ésszerűségen belül Az étrend rugalmas, de a reális eredmények eléréséhez valóban meg kell ítélnie. A húsbevitel csökkentése, valamint a magas zsírtartalmú ócska ételek és cukrok folyamatos fogyasztása nem lesz hatással az egészségére vagy a derékvonalra.

A hangsúly a lehető legtöbb tápanyagban gazdag étel, például gyümölcs, zöldség és bab hozzáadására kell összpontosítania. A feldolgozott élelmiszerek kiküszöbölésének szintén a lista tetején kell lennie.

Bármely diéta megfontolásakor az igazi kérdés, amelyet mindenki tudni akar: működik-e? Nekik is kevesebb egészségügyi problémájuk van, mint egy szokásos étrendnél.

flexitarian diéta mintaétrend le akarok fogyni gyorsan

Bebizonyosodott az is, hogy ha több egészséges, egészséges ételt fogyasztunk, a feldolgozott élelmiszerek és a cukrok utáni vágy drámai módon csökken. Úgy tűnik, hogy a Flexitarian Diet nemcsak a fogyást, hanem az egészségi állapot javulását is eredményezi.

Érdekeshozzászólások